MagyarEnglishGerman
Nyitólap arrow Szervezetfejlesztés arrow Vállalatirányítás

"A vezetés azt jelenti, hogy valamilyen irányba visszük cégünket és a meggyőződés adja meg az irányt." /Don Shula/

Tisztelt Cégvezető! Tisztelt Cégtulajdonos!

Öné a cég, és vállalkozása olyan (lesz) amilyennek alakítja:

  • Kusza, vagy rendezett?
  • Átláthatatlan, vagy szabályozott?
  • Sok feladatot adó, vagy sok szabadidőt és magas jövedelmet biztosító?
Önnek készítettem ezt a kiadványt, hogy megkönnyítsem munkáját - hogy sokkal több szabadideje lehessen - ha akarja.

Összegyűjtve tíz éves tapasztalataimat, létrehoztam ezt a rendszert, mellyel Ön, szabályozottá és ellenőrizhetővé teheti vállalkozását. Egy rendszert, mely félkész és kész megoldásokat tartalmaz úgy, hogy azokat Ön a saját elképzelése és igénye szerint formálhatja.

Mi a teendője?

Dönteni:
  • Sokat akar robotolni, vagy
  • sokat akar együtt lenni szeretteivel?
  • Éjt nappallá téve, a vállalkozása rabszolgája marad,
  • vagy időt teremt a hobbyjára is?
Akar e több szabadidőt, vagy sem - ez itt a kérdés? Amennyiben igen, vegyen egy mély lélegzetet, olvassa végig az útmutatót, ismerkedjen - és hozza létre saját rendszerét.

Az új kihívás: globális termelés - egyéni vevői igények

Minden vállalkozás, amely abból él, hogy termékeket vagy szolgáltatásokat ad el, arra törekszik, hogy minél szélesebb vevőkörre tegyen szert. Ez nem könnyű feladat, de talán még nehezebb a megszerzett piaci részesedést megőrizni, különösen, ha kínálati piacról van szó.

A termelés globalizálódik, miközben egyre több speciális vevői igény jelenik meg, és csak az képes talpon maradni, aki ezekkel a követelményekkel lépést tud tartani. A versenyképesség megőrzésének és fejlesztésének egyik eszköze lehet egy jól működő minőségirányítási rendszer.

A vállalatirányítás alapvető jellemzői:

  • a követelményeket általánosan fogalmazzák meg, az alkalmazóra bízva a megvalósítás számukra megfelelő módszereinek kiválasztását. Ezen tulajdonságaik miatt szinte minden termék-előállító és szolgáltató szervezetnél alkalmazhatók;
  • a vevő és a szervezet közötti kapcsolatot a vevő szemszögéből szabályozzák.

Az alkalmazással járó előnyök

A vállalatirányítási rendszert működtető szervezetek példája a bizonyíték arra, hogy a rendszer bevezetésével és működtetésével egy sor előnyhöz juthat a szervezet:
  • versenyelőny a piacon,
  • szabályozottabb termelés,
  • hatékonyabb irányítás és munkavégzés,
  • jobb, pontosabb információ-áramlás a szervezeten belül,
  • csökkenhetnek a költségek,
  • könnyebb betanítani a dolgozókat,
  • nő a vállalat goodwill-ja,
  • javul, a vállalat, szervezettsége,
  • elősegíti a fejlesztést, a működés minden területén.
Alapelveink

Az általunk megalkotott vállalatirányítási rendszer alapjait kilenc alapelve képezi.

Ezek az alábbiak:

1. Vevőközpontú szervezet: a szervezetek a vevőiktől függnek, így meg kell érteniük a jelenlegi és a jövőbeli vevői igényeket, teljesíteniük kell a vevői követelményeket és törekedniük kell a vevői elvárások túlteljesítésére.

2. Feladatok feltérképezése és delegálása/ leosztása: a szervezet zavartalan működéséhez szükséges, ellátandó feladatokat pontosan feltérképezi és megteremti annak a lehetőségét, hogy strukturáltan, a végrehajtási~ és döntési szintek meghatározásával lehessen irányítani. Ennek hatására, a cég felső vezetése/ a cégvezető, a feladat-meghatározás, kiosztás és számonkérés rendszerén keresztül irányíthatja vállalkozását.

3. Vezetési kultúra: a vezetők hozzák létre a szervezet céljának, irányításának egységét, és azt a belső környezetet, amelyben a munkatársakat teljes mértékben be lehet vonni a szervezet céljainak elérésébe.

4. Munkatársak bevonása: az emberek minden szinten a szervezet lényegét jelentik, és teljes bevonásuk lehetővé teszi, hogy képességeiket a szervezet javára kamatoztassák.

5. Folyamatszemléletű megközelítés: a kívánt célt hatékonyabban lehet elérni, ha a hozzá kapcsolódó erőforrásokat és tevékenységeket folyamatként kezelik.

6. Rendszerszemléletű irányítás: egy adott cél érdekében egymással kölcsönös kapcsolatban levő folyamatok rendszerének azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul a szervezet eredményességéhez és erőforrásainak hatékony kihasználásához.

7. Folyamatos fejlesztés: a szervezet állandó célja kell, hogy legyen a folyamatos fejlesztés.

8. Tények alapján történő döntéshozatal: az eredményes döntések az adatok és információk elemzésén alapulnak.

9. Kölcsönösen előnyös szállítói kapcsolatok: a szervezetek és szállítóik kölcsönösen függnek egymástól, értékteremtő képességük a kölcsönösen előnyös kapcsolatok révén növekszik.

A vállalatirányítási rendszer elemei

1. Eljárás utasítások:
  • Dokumentumok kezelése;
  • Feljegyzések kezelése;
  • Belső kommunikáció;
  • Tervezés;
  • Gyártás;
  • Beszerzés és raktározás;
  • Mérőeszközök kezelése;
  • Mérés;
  • Adatok elemzése;
  • Rendszer-felülvizsgálat;
  • Fejlesztés.
És a hozzájuk tartozó feljegyzések: melyek segítségével, a cég, üzleti folyamatait lehet szabályozni - és azok végrehajtását ellenőrizni;

2. Munkaköri leírások: melyek a szervezeti felépítésben szétosztott, ellátandó feladatokat, munkakörökben fogalmazza meg;

3. Egyéb szabályozások:
  • Beszerzés,
  • Raktározás,
  • Tárgyi eszközgazdálkodás,
  • Reklamáció beszállító felé,
  • Leltározás és selejtezés,
  • Bemutatóterem,
  • Ügyfélszolgálat,
  • Kereskedelmi képviselő,
  • Vevői reklamáció kezelése.
4. Üzleti terv: segítségével elkészíthető a jövő évi elképzelés;

5. Segédletek/ ábrák: segítségével a cégvezető áttekintést és útmutatást kap az alábbi témákban:
  • A termelő vállalat stratégiai tevékenységelemei és kapcsolódásai;
  • A termelő szervezeti rendszer versenyképességének elemzése;
  • A jó gyártási folyamat kialakításának előfeltételei;
  • A piaci analízis információi,
  • Szervezési sablon;
  • Vállalati termeléstervezés funkciós vázlata;
  • Bizonylatok, információhordozók változtatása;
  • Az ellenőrzés folyamata;
  • Vállalati folyamatok, stb.
A vállalatirányítási rendszer jellemzői

  • Folyamat-központú felépítés
Szerkezete a vállalati irányítási és termelési/szolgáltatási folyamatokra épül. Tehát "felhasználó barát". A folyamatokkal kapcsolatos követelményeket, maga a cégvezető határozhatja meg - igényszintje és lehetőségei szerint.
  • Általános alkalmazhatóság
A rendszer, minden szervezetre alkalmazható, függetlenül méretétől, termékének vagy szolgáltatásának jellegétől. A nyelvezete általánosan érthető, mindenki számára értelmezhető megfogalmazásokkal.
  • Vevőközpontúság
A vevőkkel kapcsolatos követelményeket kibővítettük:
  • a vevői követelmények maghatározásának biztosítása, a jogszabályok, törvények valamint a vevő által meg nem fogalmazott, de szükséges termékjellemzők figyelembe vétele a szervezet feladata,
  • a vevői megelégedettséget figyelemmel kell kísérni és elemezni kell, és ezeket az információkat fel kell használni a fejlesztéshez.
  • A folyamatos fejlesztés követelménye

Ön dönt: fejleszt, vagy lemarad. Meg akar e felelni az új és új kihívásoknak.

mail.pngKérdéseit
írhatja
meg itt

time.pngSzemélyes
találkozóhoz
határidőnapló


Az Ön cége fejlődéséért készítettük details2.png Lean ÖNaudit és details2.pngTeljes LEAN audit oldalainkat.
Ellenőrizze termelési folyamatait on-line= drasztikus költségcsökkentés: details.pngTPC system

 
< November 2018 >
H K Sze Cs P Szo V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Partnerek

termeles_hu.jpg
productioncontrol_org.jpg
gyartasinfo_hu.jpg