MagyarEnglishGerman
Nyitólap arrow Szervezetfejlesztés arrow Business Process Reeng
"A vezetőket a hegycsúcsok érdeklik, de a völgyek érlelik naggyá" /F. Philip Everson/

Mi az a BPR?
Az üzleti folyamatok átvilágítás és újratervezés utáni újraszervezése.

Miért jó ez Önnek?
  • Újraszervezi és delegálja a feladatokat és ezáltal
  • Ön megszabadul a napi operatív feladatoktól, hogy
  • több ideje marad a stratégiai tervezésre,
  • más feladatok ellenőrzésére és
  • társadalmi kapcsolatai ápolására!
Hatásai?
  • Költségcsökkenés,
  • Termelékenység növekedése,
  • Újraszabályozott folyamatok és
  • Hatékonyabb szervezet.
  • A jelenlegi állapot objektív megismerése,
  • A kritikus pontok és folyamatok felismerése és korrigálása,
  • A fejlesztési lehetőségek felismerése,
  • Világos szervezeti felépítés és
  • Aktív kommunikáció.
Mire jó?
  • Hogy a vállalkozók felismerjék és kiaknázzák a cégükben rejlő további lehetőségeket,
  • Racionalizálják cégük felépítését, folyamatait és azok működését,
  • Optimalizálhassák cégük dolgozói létszámát,
  • Felismerhessék hiányosságaikat, belső tartalékaikat, korlátaikat és fejlődési lehetőségeiket.
Mi ez?
  • Korszerű menedzsment-eszköz, a piaci változásokból adódó kihívások megfelelésére,
  • A szervezet működése kritikus pontjainak meghatározására, megszüntetésére és
  • A vállalkozás folyamatos és dinamikus fejlesztésére.
Hogyan végezzük?
1. Helyzetfelméréssel kezdjük,
2. Elemezzük szervezetüket,
3. Feltérképezzük a fejlesztési lehetőségeket,
4. A kritikus folyamatokat analizáljuk és
5. Kidolgozzuk a fejlesztési koncepciót - a munkatársak bevonásával, majd
6. Végig visszük a folyamatot.

Mi a működésfejlesztés?
Szervezet- és folyamatfejlesztés, azaz:
  • Korszerű menedzsment eszköz a környezeti változásokból adódó kihívások kezelésére,
  • A szervezet működése kritikus pontjainak meghatározására, megszüntetésére és
  • A vállalat folyamatos és dinamikus fejlesztésére.
A működésfejlesztés (szervezet- és folyamatfejlesztés) az alábbiakat teszi lehetővé:
  • Hogy a vállalatok felismerjék és kiaknázzák szerveztükben rejlő értékeiket,
  • Racionalizálhatja, átalakíthatja vagy fejlesztheti szervezeti felépítését és folyamatait,
  • Felismerheti hiányosságait, mérheti és elemezheti belső erőforrásainak felhasználását és kihasználtságát, ezáltal képessé válik az állandó megújulásra.
  • Folyamatosan alkalmazkodhat, válaszolhat az egyre dinamikusabban változó környezet kihívásaira.
Alkalmazásának lépései
  • Helyzetfelmérés,
  • A szervezet elemzése,
  • Fejlesztési lehetőségek feltárása,
  • Kritikus folyamatok elemzése,
  • Fejlesztési koncepció kidolgozása és a
  • Megvalósítás.
A működésfejlesztés alkalmazásának előnyei:
  • Jelenlegi állapot objektív megismerése,
  • Kritikus pontok, folyamatok és azok okainak azonosítása,
  • Rövid- és hosszú távú fejlesztések lehetőségeinek pontos megismerése,
  • Fejlesztési javaslatterv,
  • Világos struktúra és
  • Aktív kommunikáció.
A működésfejlesztés eredményei:
1. Költségcsökkentés,
2. Termelékenység növelése,
3. Szabályozott folyamatok és
4. Hatékonyabb szervezet.

Hat érv, miért hasznos, az Önök szervezete számára?
1. A szervezet- és folyamatfejlesztés lehetővé teszi a vállalat működési-, irányítási- és támogató folyamatainak átvilágítását, racionalizálását és azok fejlesztését a piaci igényeknek megfelelően.
2. A szervezeti struktúra elemzésével azonosíthatóak a szervezet gyenge pontjai, feltárhatók a gyengeség okai.
3. A szervezet- és folyamatfejlesztés segítségével meghatározhatók a fejlesztési irányok és lehetőségek.
4. A szervezeti folyamatok elemzése során meghatározhatók a szervezeti stratégiából levezethetők Kulcs Siker Tényezők (KST) melyek biztosítják a szervezet eredményességét.
5. Vállalatra szabott, részletes, egyedi fejlesztési koncepció dolgozható ki a szervezeti felépítésre, értékteremtő folyamatokra, követelményszintekre.
6. Aktív részvétel a fejlesztési koncepció bevezetésében.

Alkalmazott módszereink (A szervezet- és folyamatfejlesztés során az elemzési módszerek széles palettáját alkalmazzuk)
  • Interjúkészítés a vállalat kijelölt munkatársaival,
  • moderált „workshopokat" szervezünk a felső vezetés számára, valamint
  • mennyiségi és minőségi elemzéseket végzünk.
A szervezet- és folyamatfejlesztés lehetséges hatása az Önök szervezetére:
  • Saját piaci szegmensükben előrébb törhetnek,
  • szervezetük, a változó igényeknek jobban megfelelhet,
  • folyamataik jobban működhetnek,
  • hatékonyan és maximális eredménnyel tevékenykedhetnek, valamint
  • nyugodtabban nézhetnek a jövő felé!
I. Felépítés-szervezés
  • (Statikus kapcsolatrendszer szervezeti keretei)
  • Feladatfelbontás és munkakörképzés,
  • Hatáskörök szabályozása,
  • Munkaköri hierarchia képzése
  • Kommunikációs kapcsolatok szabályozása
1. Üzemszervezés
1. Felépítés-szervezés:
  • Összes feladat részfeladatokra bontása,
  • Részfeladatok munkakörökre bontása,
  • Munkakörök együttműködésének szabályozása
1. 1. Felépítés-szervezés: összes feladat elemzése (feladatelemzés):
  • Feladatok összegyűjtése,
  • Feladatok részfeladatokra bontása
  • Munkakörök képzése (feladatszintézis):
  • Munkavégzés-,
  • Termék-,
  • Rang-,
  • Fázis- és
  • Célösszefüggések
1. 2. Felépítés-szervezés:
  • Munkakörök rangelrendezése:
  • Feladat-,
  • Felelősség-,
  • Hatáskör.
1. 3. Felépítés-szervezés: struktúra felépítésének rögzítése és a struktúra felépítésének elvei:
  • Egy- és többvonalas, vagy
  • Törzskar-vonali, vagy
  • Termék orientációs, vagy
  • Projektorientációs, vagy
  • Team orientációs.
1. 4. Felépítés-szervezés: szervezeti felépítés dokumentálása:
  • Grafikus (organigram)
  • Szöveges (szervezeti és működési szabályzat).
II. Folyamat-szervezés
(Dinamikus kapcsolatrendszer szervezeti keretei)
Munkafolyamatok elemzése és rögzítése,
Emberi- és tárgyi eszközök térbeli és időbeli alkalmazásának és egymásra hatásának szabályozása.
2. Üzemszervezés
2. 1. Folyamatszervezés:
  • Munkafeladatok teljesítése,
  • Ember-, üzemeszköz, munkatárgy- és információ egymásra hatásának szabályozása,
  • Térbeli és időbeli sorrendek rögzítése,
  • Munkafolyamatok tervezésének, kialakításának és irányításának végrehajtása.
2. 2. Folyamatszervezés: célok rögzítése:
  • Gazdasági,
  • Makrokörnyezeti (törvényi-, adó-, helyi)
  • Mikrokörnyezeti (vevői-, dolgozói megelégedettség).
2. 3. Folyamatszervezés: tervezés végrehajtása
  • Feladat,
  • Folyamat,
  • Eszköz.
2. 4. Folyamatszervezés: kialakítás végrehajtása
  • Kialakítási szempontok,
  • Kialakítási objektumok.
2. 5. Folyamatszervezés: irányítás végrehajtása
  • Elindítás,
  • Felügyelet,
  • Biztosítás.
2. 6. Folyamatszervezés: adatok rögzítése és elemzése
  • Időadatok,
  • Mennyiségi adatok,
  • Költségadatok,
  • Munkafeltételek,
  • Folyamat-adatok.




mail.pngKérdéseit
írhatja
meg itt

time.pngSzemélyes
találkozóhoz
határidőnapló




Az Ön cége fejlődéséért készítettük details2.png Lean ÖNaudit és details2.pngTeljes LEAN audit oldalainkat.
Ellenőrizze termelési folyamatait on-line= drasztikus költségcsökkentés: details.pngTPC system
 
< November 2018 >
H K Sze Cs P Szo V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Partnerek

termeles_hu.jpg
productioncontrol_org.jpg
gyartasinfo_hu.jpg